Canlarım, sizlerle beraber olmak öyle önemli ki benim için. Beni Sevgi ablanız olarak kabul edin. Zaten Bodrum da beni öyle tanır. İyi ve kötü zamanlarınızda yanınızda olayım. Dertleşelim, ama çoğunlukla gülelim. Öyle ihtiyacımız var ki gülmeye. Sorunlarımızı unutup, keyif almaya bakalım. Haydi.. Var mısınız beraber keyiflenmeye ?

Bodrumun Sevgisi

Cuma, Aralık 19, 2008

KÜRESEL KRİZ, KÜRESEL ISINMA, KÜRESEL AKLIMIZI FITTIRMA

Şu küreseli icat edenler Allah’ından bulsun. Şu ihtiyar dünyamızda biz insanlar olarak, ne kadar kötü işler yapıyorsak suçu küreye atıyoruz.

Şimdi küre dediğimde Tanzanya’daki okurlarım için sölüyorum. Okuldaki elimizde fır dolayı döndürüp de üstünde yurdumuzu aradığımız dünya küresi. De Bu dediğim üstünde yaşadığımız küre…Yanıkıısı dünyamız.

O zavallının suçu günahı yok. Yeşili yakarız yok ederiz ses vermez. Sularını hoyratça heba eder bitiririz ses etmez. Elimizden geldiğini ardımıza koymayız ses etmez. DE bakıyor ki garip küre adem oğlunun ıslah olacağı yok. Ben size gösteririm. Alın mevsimleri tersine döndüreyim. Alıştığınız yaşam ortamını alt üst edeyim. Buzları eritip tufanları çıkarayım. Suuuuuuuu! Yağğmuur! Diye inleteyim. İntikamım korkunç olsun. Diye bağrınıyoo. Biz ise aha da küresel ısınma bu. Deyip suçu ona sallıyoruz.

Ey! Adem oğulları parayı icat eden sizsiniz. Medeniyet diye hayatınızı lüksleştiren sizsiniz. Evler yazlık ayrı kışlık ayrı, arabalar, uçaklar alımın sonunu bulamadınız. Dur durak bilmediniz. Para yetmedi mi? Sizin kurduğunuz bankalardan kredi dediğiniz paraları aldınız.

Eeeeeeeeee! Ben bile tabiat olarak geri dönüşümlü düzen kurmuşum. Su döner dolaşır dururdu. Her madde geri dönerdi. Onu bile siz kuruttunuz. Aldığınız paraları geri ödemeye sıra gelince “oof, sıkıştım, para yok, erteleyim, “ bankalar paralarını alamadı. Amaaaan! Ne bileyim sizin işlerinize akıl sır erdiremiyorum. Siz icat edip siz işin içinden çıkamıyorsunuz. Benim diyeceğim bu kadar değil ama anlayan kiiim…

Poponuz sıkışınca bütün suçu benim üstüme atıyorsunuz. Neymiş efendim? “Isınma, kriz hepsi küresel” ağzınıza kolay geliyor.

Attığınız zaman mangalda kül bırakmıyorsunuz. Burada parantez açayım. İnternetten gelen haberin yalancısıyım.

Eskiden yeniçeri alırken onların eşcinsel olup olmadığını test etmek için, mangala kül koyarlarmış. Her yeniçeri adayının küle karşı yellenmesini isterlermiş. Eğer kül hafif uçarsa normal erkek. Amaaa! Mangalda kül kalmayacak şeklinde uçarsa o aday yandı gülüm keten helva. O zamanlarlarda bu iş için doktor neyim olmadığından tek yetkili olan mangalmış. Yani diyeceğim. Bu lafı ederken dikkatli olmanızı dilerim.

Nerde kalmıştık ? Hah kürenin suçlarını sayıyordum. İş bu kadar çatallaşınca, üstünde yaşayan adem oğulları kafayı sıyırdılar. Bana baktın al sana 3-5 bıçak. Yemeğin tuzu yok. Al sana pompalıyla şekil. Sokakta gezersin haaaaaa! Kezzapla güzelleşmen de benden.

Bunları benden daha iyi hepiniz yakiiinen biliyorsunuz. Görsel ve dahi okunsal ( bunu da şimdi uydurdum.) Basın bunları her gün her saat anlatıyor. İnsanlarımız iş yok, ekmek kazanma şansı yok, bari kolay yoldan paramız olsun diye beyinlerinin gri hücrelerini (bu lafı da eskiden agata kıristiinin meşhuuur pos bıyıklı dedektifi ton ton amcam herkül puaro derdi. Eğer öldüyse toprağı bol olsun.) çalıştırmaya başladılar.

Kimsenin aklına gelmeyecek düzenleri yapar oldular. Hele ben şavalak olarak kırk yıl düşünsem bu nasıl oluuur yaaaa! Şeklinde kalıyorum. Kıt olan aklım ermiyor şaş oluyorum.

Uyanma saatime denk gelen ti vi programlarına şöle bakıyorum. En hoşuma gideni daha öncede yazmıştım sanırım. Evlenme programları. Bu küresel zorluktan ( bak gari. Koca bulamama suçunu bile küreye yükledik. İyimi? )7 kocalı hürmüzün şarkısı gibi. Hepsi bir arada koca bulmak nerdeeeee? Her çıkan hatunlar önce şakıdık şukuduk göbek atıyolar. Sonrada ağlıyolar. “Hayatttt zooor. Geçinemiyoruuum!” İstedikleri koca şekilli olacak. Kel, göbekli, cüce, dev olmayacak. Artı evi olacak. Artı arabası olacak. Artı iyi geliri olacak. Artı gezdirecek. Artı espirili olacak. Artıları say say bitmiyo. Hatunların işi kolay artılara yakın olanı buldun muydun hayatın garantide. Haaaa! Birde çalışanlar var. Ama kocaya gidince evde otururum. O bana baksın. Benim çocuğuma da baksın. Artı artı artı……

Adamların işi daha zor. Evine bakacak. Ekmeği katığının bol çeşitli olacak şeklinde getirecek. Gezdirecek, bebesine neyim bakacak. Garibim adam hatunlar gibi kendine bakamadığından, evine bağlı olsun. Artı bana iyi baksın. Eh! Akça pakça olsun. O kadar. Artılar az.

Erkekler genellikle baaayanları beğeniyor. DA bayaaaanlar küresel sorunlu. Kimi elektrik alamıyor. Kimi bu beni gezdirip tozdurmaz. Bara neyim götürmez diye “ıııhh!”diyor. Kimi de şekilden kafadan beğenmiyor. Aslında güzel olmayan hatun yoktur. Bakımsız hatun vardır. Derler ya. Sırf o gün için berbere gitmiş. Saçlarını fönletmiş. Eller bazısında bakımlı. Savaş boyalarını da yüzüne çalmış. Aynada kendini M.M (oda öldü ama hala güzellik idolü. Toprağı bol olsun.) sanıyor

Her baş göz etme programlarında ( tivi yöneticileri baktılar ki evde kalmış insan çok. Bunları tek kanalda yayınlasak haberlere vakit kalmaz diye her ti vi ayrı yaptı.) aşağı yukarı aynı. Seç beğen al.

Fakülte mezunu gençlerimiz de kömürcü olcam diye birbirini eziyor. Yurdumuzda işsiz sayısı kadar zenginimiz olsa. Kadınlar ve erkekler birbiriyle evlense. Birisi ötekine baksa. Fenamı olur? Bence bütün sıkıntılar biter. Zavallım kürede temize çıkar. Oooooooooh! Yaşasın refah yaşam! Yaşasın aslan ciim booom booom!

Küresel şeylerden bende sıyırmış bulunmaktayım. Yılbaşı geliyormuş. Bana bişi demedi daha. O geceki aktivitelerimin ne olduğunu kendimde bilmiyorum. Hoş o gece için ille de eğlenmek adet olmuş. Bunu başka yazımda size şeyederim. Eğer tembelliğim tutmazsa yılbaşı yazısı yazarım. Yok yazamazsam. Hepinizin yeni yılda sağlık mutluluk bereket içinde yüreğinizdeki isteklerinizin gerçekleşmesini diliyorum.

SEVGİYLE KALIN