Canlarım, sizlerle beraber olmak öyle önemli ki benim için. Beni Sevgi ablanız olarak kabul edin. Zaten Bodrum da beni öyle tanır. İyi ve kötü zamanlarınızda yanınızda olayım. Dertleşelim, ama çoğunlukla gülelim. Öyle ihtiyacımız var ki gülmeye. Sorunlarımızı unutup, keyif almaya bakalım. Haydi.. Var mısınız beraber keyiflenmeye ?

Bodrumun Sevgisi

Cuma, Kasım 07, 2008

KAPANIYO, AÇILIYO, BUNA AKIL SIR ERMİYOOO

Hani oldu size yazı yazmayalı. Daha doğrusu yazıp ta sizle buluşmayalı. Bizim siteler kapanmış. Ulen noluyo didiydim? DE sebebini anlayamadıydım. Sona da dedikodular, tevatürler ortalarda uçuştu. Soonacığıma bi baktım açılmış. Yorum getirmek istemiyorum. Siyaset veya zevahir ile ilgili yazılar yazmıyorum. Anlayan anlıyo…Artık hepsini yeniden yazamam. En iyisi aklımda kalanları özetlemek. Zaten koyma akıl kuşluğa kadarmış ya! Benimki de o hesap. Pazılın parçalarından bulduklarımı ekleştireyim siz anlayın gariiii!

Nerde kalmıştım? Hah! Doktor turlamaları… bence İstanbul’un ne kadar genel cerrahı varsa hepsini ziyaret ettim. Uzun zamandır birlikte mutlu ve dahi memnun yaşamaya alıştığım fıtığımdan artık kurtulmaya karar vermiş iken, bari ameliyat oliiim dedim. DE hankı doktor amcaya olcem? Hepsi önce kilo ver diyoooooo! Demesi kolay DA yapması nolcek? Hemen olcek iş mi buuu? Halbuki alırken ne kadar keyifli, ne kadar güzeeel, haam! Huuum! Şapppııırt! Lüpürrt! Götürmek ne keyifli…

Şimdi de rejime girmem lazımmış. Önce mideme balon takılsın dendi. DE balonun fiyatı 1500 dolarcıkmış. Eh onu mideye yerleştirmede 1000 dolarcık. Anam anam anam! Onu yaptırana kadar ecenin (torunum oluyor. Artık öğrenin yafuuuu) bisürü balonu var. Onları yutsam. Beyaz showa gitsem. Ordan hortumla hava yutsam. Diye düşündüm. DE onun yan etkisi olarak gaz yapıcı yiyecekler yememeliyim. Gaz çıkarırsam. Hepsi boşa gider. Bu fikrimi açıklayınca yüzüme acınaklı olarak baktılar. Sankim içlerinden “ vah vaaah! Bütün aklı bu kadarsa yanmışız. Acaba geride biraz daha akıl var mı ki?” der gibiydiler.

En zoru olan diyet yapmak. Zavallı ben kurbanlık koç gibi, diyetisyene gittim. Kibar dr. Hanım benim uyku saatlerime uyarak listemi verdi. “Bunlara uy” dediiiiiii!

Elimde listem, aklımda unutacağım yiyecekler. Evime döndüm. Listemi buz dolabıma yapıştırdım. Ona göre malzememi aldım. Veeeeeeeee! Yüppppiiiiiiiiiiiii! Başladım…

Anam ilk günler ne zormuş. Doymuyorum, açııım! Gözüm dolapta DA içi boş. Nasıl sinirliyim? Allah tan yalnız yaşıyorum. Eğer başkası yanımda yese, onunla beraber yiyebilirim… haşlama, tuz yok denir, miktar az. 3 beyaz kesildi. Hadi şeker neyse de, o güzelim hamur işleri, mantılar, börekler. Hele makarnaaaaa! Şööle üstü ketçaplı, üüüüf beeeeeee! yenmemiii!

Yazarken ağzımdan sular akıyor. İnsan insana beddua edecekse,” inşallah rejime mahkum olursun” desin. Hepsinden beteri o.

Kibar bayan dr. Hanımcım yürü dedi… her gün sokaklardayım. Kendime iş ediniyorum gazetemi en uzak bayiden alıyorum. Hava nasıl güzel anlatamam. Millet denizde ya, bende yürüyüş sonu deniz kenarında çay içiyorum. Nasıl keyifli oluyor.

Bana dua edin canımcıklarım şu rejim olayını becerebileyim. Soonasında 1 incelmişiim kiii! Kısmette çıkar mı? Bak artık seen. Kapıya sıraya dizilirlermiş. Bende KSS (açılımı koca seçme sınavı) ön seçme yaparmışım. Sona da KMS (açılımı koca maharet sınavı.) ile tek adayda karar kılarmışım. Eeeeeee! Kolay mı? Bunca seneden sonra eve bana bakcaaak, hesap sormacaaak, koroma karışmacaaak, elinden her iş gelceeek, beni rahat ettireceeek… kart finans olcaaaak… eh bide benim gibi güzeeel olcaaak… kendimi beğenmesem çatlarım. Koca dedimde ne oldu deyiverem gariii…

Sokağımızın yaşlı amcası hasan dayı da kapı önünde oturur. Gelini akşam olana kadar pek eve alası gelmez. (dedikoduyu da hiç sevmem) iyi ki havalar güzel gidiyor. Yağmurda eve aldığından sinir katsayısı yükseliyo. Her gün yürüyüşe çıkınca bıkmadan hep aynı soruyu sorar. “ne işin vaaa sokaklarda, nereye gidip durun? Evinin suyumu çıktı?” bende bıkmadan zayıflama yürüyüşü yapıyorum diyorum. 1 gün, 3 gün, 5 gün baktım hasan dayı aynen devam. Dün mesela “ koca aramaya gidiyorum” dedim veeeeee! “ a- kızım! Ööle koca bulunmaz. Hemi de zayıflayıp giden, etlice butluca olmadıktan kelli, kim ne yapsın seniiii.” Birden hasan dayıyı nasıl öpmeye başladım. Şaş kaldı. “Nediyon gariiii benden sana koca olmaaaz, kocadım gari. Eskiden olaydı komazdım seni ortalıkta.”

Bakar mısınız hasan dayıya? Ben kilo derdindeyim, o hatun derdinde. Akşam saatlerinde ti vi de evlenme programı var. Ona bakmayı seviyorum. Amanın ne kadar çok evlenmek isteyen varmış. Hanımların çoğu uzun zaman yalnız yaşamışlar, çocuklar evlenmiş ve yalnızlıktan istiyorlar. Adamlarsa kendilerine baktıracak insan arıyorlar.

Adam çıkmış. 4 çocuğu var. Çocukları evde bırakacak. (En küçüğü 15 yaşında.) Evleneceği bayanın yanında yaşayacakmış. Şiirler şarkılar. Emekliymiş, sadece maaşı varmış. Benim eski koca gibi, aklı 15 karış tepede. En matrağı da aradığı kadın kilolu olmalıymış. Şöööle bastığı yeri titretsin istiyormuş. Balık eti değil de deve, at dedi. Yani ben olsam kesinlikle gitmem . deve at diyen adamdan ne olur ki! Emmelakiin, resmen 3 hatun talip oldu. Hele 1 tanesi evi, arabası varmış. Çok beğendim evime gelsin dedi. Hah sen onu al. Bak bakalım çocuklarına hayrı olmayan adamın sana hayrı olur mu? Şiir okusun, şarkı söylesin. Sende mutlu mutlu sırıt.

Eskilere döndüm. Benim eski kocada şiirler, şarkılar, resim yapmalar, sergi açmalar ( bütün masraflar tarafımdan karşılanırdı. O da altın bozdurmakla olurdu.) yenilsin içilsin. Hayat lay lay lom geçsin. Ama bu değirmenin suyu nerden gelirse gelsin. Eve tek ekmek almış insan değildi. Hele çocuğu olunca hepten uçtu. Kızımın 37 sene boğazından tek kuruşu geçmedi. Ne tahsili, ne evliliği, ne doğumu, ilgilendirmedi. Hatta 1 televizyon programında (2. evliliğinden olan) tek kızım var onu öpüyorum dedi. Kızım ağladı. İçi acıdı.

Şimdi çok hastaymış öteye yolcuymuş. DA torununu görmesi lazımmış DA. Kızıma geliyor. Sanki 37 yıl geçmemiş gibi. Sanki torunu görmeyle eski günahları silinecek. Öteye bigünah gidecekmiş gibi. En önce ben hakkımı asla helal etmiyorum. Pişkinlik yüzsüzlük diz boyu.

İşte eğer o hanımda bu tür adamı evine alırda evlenirse, değişik bişi yaşayacağını sanmıyorum. A be hatun! Durumun iyi. İlle adam alacaksan denk olanı al bari. Şiirle şarkıyla karın doymuyo. Bal yiyen bıkıyooo. Ona göre…

SEVGİYLE KALIN